slumdog millionair



Denna filmen såg vi igår. Slumdog millionair.
Jag rekomenderar alla att se den. Den var riktigt bra, hela filmen igenom!! En av de bästa filmerna jag sett faktiskt. Och jag blev inte förvånad när jag såg att den vann 8/10 Oscarsstatyetter!

Slumdog millionaire kretsar kring två indiska bröder som hamnar på gatan efter att deras moder dödats i ett upplopp. Deras brokiga historia berättas i återblickar när den yngre brodern, flera år senare, deltar i indiska "Vem vill bli miljonär?" För varje svar faller ytterligare en pusselbit på plats. Fram växer en färgsprakande kärlekshistoria.

SE DEN!



Det är sjukt varmt ute i solen! Höll på att svettas ihjäl när jag gick i min tjocka jacka. Skinnjackan får åka på sen när jag åker in till stan!
Vårkänslor!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback